zaterdag 20 oktober 2012

Terublik zomer 2010: mijn eerste ontmoeting met Youssef

7 oktober 2012

Ik heb op dit moment gemengde gevoelens over de date. Zou hij niet gewoon ingestemd hebben omdat hij misschien medelijden met me heeft? Misschien is het gewoon de shaytaan die tussen ons probeert te staan. Ik zal jullie een beetje vertellen over Youssef. Hij is al jaren bevriend met mijn broer, maar ik zag hem twee jaar geleden pas voor het eerst. Dat was toen we met de boot naar Marokko gingen. Ik woon thuis samen met mijn broer en ouders, de rest van het elftal is al getrouwd en heeft kinderen. Youssef vroeg destijds of hij met ons mee mocht rijden. Je kunt beter samen rijden, da's veiliger. Ik had een hele voorraad aan eten gekocht bij de Albert Heijn. Ja weet je, ik ben gewoon gek op de Appie. Appie heeft gewoon alles: is je studiefinanciering op? Koop euroshopper producten. Trouwens, ik koop zelden echte Coca Cola. Ik koop gewoon de euroshopper cola, smaakt hetzelfde. Het enige verschil is dat deze veel cheaper is.

Terug naar onze eerste ontmoeting. Ik houd er niet van om in de vakantie uit de auto te stappen en zogenaamd benen strekken. Mijn vader had destijds een busje en had de hele achterbank voor mezelf. Ben er de hele reis in blijven zitten. Weet je wat het is, als ik mijn benen zou strekken, dan zou ik me weer helemaal moeten opmaken, wallen wegwerken, beetje mascara op, mohim beetje fatsoeneren.. daar heb ik helemaal geen zin in. Laat me gewoon in de auto zitten tot Marokko. We waren in Spanje en mochten bijna de boot in rijden. Mijn vader vertelde meerdere malen hoe geweldig, leuk en slim Youssef was. Ik dacht alleen: jaja, whatever pa. Hij zal wel iets hebben wat hem verrot maakt. Kijk, bijna alle Marokkaanse mannen hebben IETS. En als ze niets hebben, dan zijn ze homo of getrouwd. Mijn vader riep dat ik de hele auto vergast had met mijn knoflook chips en dat het tijd werd dat ik uit de auto stap. Ik deed gauw een ander tuniekje aan, wat foundation op en bracht wat blush op. Ready to go. Wie weet kom ik hier mijn droomman tegen. Ik hoor weleens verhalen van meiden die nummers hadden uitgewisseld op de boot en zo zijn getrouwd. Ik hoorde mijn broer met iemand praten, zijn stem klonk als muziek in mijn oren.. Ik draaide me om en daar stond hij.... Youssef. Misschien was het onze eerste blik wat mij zo betoverd had. Een ding wist ik zeker: ik hield van hem. Ik weet het, het klinkt heel absurd, onrealistisch, maar het is wel zo. De dag dat onze ogen elkaar ontmoette is de dag dat mijn hart van Youssef is gaan houden. Ik schraapte mijn keel om de aandacht van Youssef te trekken. 'Oh en dit is mijn zusje'. Dus zo stel je je zusje voor? Op dat moment kon ik mijn broer wel een trap geven. Kifesh die 'OH'. Zo van: ja, hier is mijn zusje, net zo groot als de Comarit, hoe heb ik haar over het hoofd kunnen zien???

Ik wilde zoveel vragen aan hem, maar voordat ik het wist liepen mijn broer en Youssef richting het trapje naar boven.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten