zaterdag 20 oktober 2012

Na 2 jaar ein-de-lijk een date!

6 oktober 2012

De deurbel ging. Wie kon het zijn? Mijn broer was nog geen uur de deur uit en hij zou nu al over de grens moeten zijn. PANIEK, PANIEK! Ik rende als een kip zonder kop door de woonkamer. Ik deed gauw de laptop terug op de plek waar hij hem had achtergelaten. Voordat ik de voordeur opendeed haalde ik een diepe zucht. En daar stond hij: Youssef. This time for real, geen fantasie, maar echt <3. Ik voelde mijn wangen rood worden. Youssef keek me met zijn felgroene ogen geamuseerd aan. Ik wilde me losweken van die doordringende blik, maar het lukte niet. Elke vrouw zou verdrinken in zijn prachtige ogen. Ik wist me nooit te gedragen wanneer hij voor de deur stond. Hij vroeg waar mijn broer was en ik hoorde mezelf houterig antwoorden dat hij naar Antwerpen was gegaan. Youssef wilde zich op dat moment omdraaien om weg te gaan, maar voordat ik het wist floepte ik zijn naam er weer uit: Youssef? Hij draaide zich om en keek me vragend aan. Ik vroeg hem of hij naar een laptop wilde kijken. Youssef maakt in zijn vrije tijd laptops.. Oke, nu niet denken dat het zo'n sulletje is die vrijdagavond op zolder zit met laptops. Hij maakt ze alleen als hij tijd heeft. En voor mij had hij tijd! Dit betekent iets, wat weet ik nog niet, maar iets is niet niets. We spraken een datum af en namen afscheid van elkaar. Ik deed de deur achter me dicht en rende door de woonkamer. Ik heb een date? IK HEB EEN DATE! Misschien niet helemaal gegaan zoals het moet, maar hé who cares. Ik moet nu trouwens wel bedenken hoe ik aan een kapotte laptop kom. Het liefst een die zo erg beschadigd is dat het misschien uren duurt voordat 'ie gerepareerd is. Hoe langer het duurt, hoe langer ik van mijn aanstaande man (hij weet het alleen nog niet) kan genieten!

In de badkamer bekeek ik mezelf in de spiegel. Ik snap nu wel waarom Youssef me geamusseerd aankeek. Ik had nog chocolade tussen mijn tanden. Maar hé, boeien! Als een man je op je lelijkst heeft gezien, dan kan het er alleen maar beter op worden. Nu maar gauw een outfit zoeken voor de date.

Ik belde mijn beste vriendin Fatima op. Wij kennen elkaar al 5 jaar en zij kent me als geen ander. Ik vertelde haar het goede nieuws. Anyway, maar ik denk dat zij mij ook een beetje Youssef misgunt. Ik krijg namelijk al 2 jaar te horen dat ik hem uit mijn hoofd moet zetten. Ik weet gewoon dat ik de ideale vrouw voor hem ben. Ik kan goed bakken, koken, ik ken bijna alle producten van de Albert Heijn, ik ben goed met kinderen.. Ik mag dan wel een maatje meer hebben, maar ik zeg altijd: hoe meer vet, hoe meer liefde. Als ik dit volgens Faat goed moest aanpakken, dan zou ik mijn wenkbrauwen moeten epileren. Volgens Faat is het epileren van wenkbrauwen onder sommige omstandigheden niet haram. Misschien toch maar doen...

Goed, ben gelijk maar gaan expirementeren met mijn nieuwe Kruidvat Huismerk make-up. Ik vond dit eigenlijk wel mooi staan. Wat denken jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten